لینکدین چیست ؟

لینکدین چیست ؟
آنچه در این پست میخوانید

لینکدین یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای در دنیای اینترنت است. LinkedIn می‌تواند موجب یافتن شغل یا کارآموزی مناسب، ارتباط و تقویت روابط حرفه‌ای و یادگیری مهارت‌هایی مورد نیاز برای موفقیت در حرفه خود شود. شما می‌توانید از طریق دسک‌تاپ، برنامه تلفن همراه، به صورت تحت وب در تلفن همراه به LinkedIn دسترسی پیدا کنید.

یک پروفایل لینکدین می‌تواند با نمایش یک رزومه حرفه ای از تجربه‌ها، مهارت‌ها و تحصیلات، موجب ساخت فرصت‌ها شود.

همچنین می‌توانید از LinkedIn برای سازماندهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروه‌ها، نوشتن مقاله، ارسال عکس‌ها و ویدیوها و موارد دیگر استفاده کنید.

 

اگه شما یک مدیر بازاریابی در یک شرکت بزرگ، یا صاحب کسب‌وکاری در یک فروشگاه کوچک محلی و یا حتی یک دانشجوی سال اولی که به دنبال اولین شغل خودتون پس از فارغ‌التحصیلی هستید، شبکه اجتماعی به نام لینکدین برای کسانی که در جستجوی فرصت‌های جدید و ارتباط با متخصصان حرفه‌ایست، شکل گرفته است.

شما شخصا برای دیدار با متخصصان، در محل کار ایشان قرار میگذارید و کمی در مورد کارهایتان باهم صحبت می‌کنید و کارت ویزیت خود را مبادله می‌کنید؛ لینکدین دقیقا همین است، شبکه ای جهت مبادلات نظر‌ها و گفت‌و‌گو‌های کاری.

پروفایل در لینکدین
در لینکدین، شما برای ساختن شبکه با دوستان و همکارانتون از دکمه “Connection” استفاده می‌کنید، که مانند درخواست دوستی در اینستاگرام است. شما میتونین از طریق پیام خصوصی (یا اطلاعات تماس موجود در پروفایل) با اونها صحبت کنید؛ و همینطور تمام تجربیات و دستاوردهای حرفه‌ای خودتون را در پروفایلتون به صورت منظم به سایر کاربران نشان دهید.
 
لینکدین از نظر طرح‌بندی و ویژگی‌های یه جورایی میشه گفت شبیه فیسبوک است. این ویژگی‌ها تخصصی‌تر اند، زیرا به افراد حرفه‌ای پاسخ می‌دهند، اما به طور کلی، اگر می‌دانید چگونه از فیس‌بوک یا هر شبکه اجتماعی مشابه استفاده کنید، کار کردن با لینکدین تا حدودی براتون آسون خواهد بود.

ویژگی های اصلی لینکدین

در اینجا برخی از ویژگی‌های اساسی این شبکه اجتماعی و نحوه طراحی آنها برای استفاده توسط حرفه ای‌ها را ارائه داده‌ام:

 

Home: هنگامی که به لینکدین وارد شدید، محتوای این صفحه شما، پست‌های اخیر متخصصان و صفحات شرکتی را که دنبال می‌کنید، نشان می‌دهد.

Profile: در پروفایلتون شما نام، عکس، موقعیت مکانی، شغلتون و موارد دیگر را در بالا میبینید. در زیر آن، شما می‌توانید بخش‌های مختلفی مانند خلاصه‌ای کوتاه از خودتون، تجربه های کاریتون، تحصیلاتتون و بخش‌های دیگر را به مانند یک رزومه یا CV سنتی، سفارشی کنید.
My Network: در اینجا لیستی از تمام متخصصینی که در حال حاضر در لینکدین با آنها در ارتباط هستید را پیدا می‌کنید. اگر روی این گزینه کلیک کنید، میتونید گزینه های دیگه‌ای را مشاهده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبینی که شماره همراه آنها را دارید اضافه کنید، افرادی که ممکن است آنها را بشناسید.
Jobs: این گزینه لیستی از همه مشاغلی که هر روز توسط کارفرمایان در لینکدین پست می‌شوند را نمایش می‌هد. مشاغل خاصی که بر اساس اطلاعات فعلی شما، از جمله موقعیت مکانی با اولویت شغلی در اختیار شما قرار میدهد؛ که می‌توانید برای دریافت لیست های شغلی مناسب  فرم آنها را پر کنید.
Interests: علاوه بر ارتباطات خود با افراد حرفه‌ای، می‌توانید علایق خاصی را نیز در لینکدین دنبال کنید. این علایق شامل صفحه‌ی شرکت‌ها، گروه‌هایی بر اساس مکان یا علاقه شما هستند. 
Search bar: لینکدین دارای یک ویژگی جستجوی قدرتمند است که به شما این امکان را می‌دهد تا نتایج خود را بر اساس زمینه‌های مختلف فیلتر کنید. پس از جستجو بر روی “All filters” در نوار پایین جستجو کلیک کنید تا متخصصان، شرکت ها، مشاغل و موارد دیگر را بیابید.
Messages: وقتی می‌خواهید با شخص دیگری صحبتی را شروع کنید، می‌توانید این کار را با ارسال یک پیام خصوصی از طریق لینکدین به آنها انجام دهید. همچنین می‌توانید آنها را در عکس‌ها و موارد دیگر تگ کنید.
Notifications: مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، لینکدین هم دارای یک ویژگی اعلان است که به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که توسط شخصی تأیید شده‌اید، تگ شده‌اید یا پستی که گذاشته‌اید افراد چه واکنشی نشان داده‌اند، آگاه شوید.
Pending Invitations: وقتی دیگر متخصصان از شما دعوت می‌کنند تا با آنها در لینکدین ارتباط برقرار کنید، دعوت‌نامه‌ای دریافت خواهید کرد که باید آن را تأیید کنید.
 
ویژگی‌های لینکدین

اینها ویژگی های اصلی هستند که هنگام ورود و ثبت نام در لینکدین، برای یک حساب معمولی متوجه آن خواهید شد، اما می‌توانید با کاوش در پروفایل خود، از جزئیات و گزینه‌های تخصصی‌تر استفاده کنید.

 

حتی شاید بخواهید از خدمات تجاری لینکدین و/یا حساب‌های پریمیوم آن استفاده کنید، که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا سمت شغلی را ارسال کنند، از راه حل‌های استعدادیابی استفاده کنند، در پلتفرم تبلیغ کنند و استراتژی فروش خود را گسترش دهند تا فروش خوشون را در این شبکه اجتماعی بالا ببرند.

به عنوان نکته پایانی، استفاده از اپلیکیشن های موبایل لینکدین را فراموش نکنید. LinkedIn برنامه های اصلی خود را به صورت رایگان در پلتفرم های iOS و Android  در دسترس قرار داده است.

این صفحه چقدر به شما کمک کرد؟
5/5

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *